Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Om veiligheidsredenen is voor toegang tot UvA/HvA figshare twee-factor authenticatie (2FA) nodig: je logt in met je UvAnetID of HvAID, en bevestigt bij elke inlog je identiteit door middel van een code die je op je telefoon ontvangt.

Nieuwe gebruikers

Om inlogcodes te ontvangen via de tiqr app dien je je telefoon aan je UvA- of HvA-account te verbinden. Dit is een eenmalige actie, vóórdat je voor het eerst op UvA/HvA figshare inlogt. Wat je moet doen, staat beschreven in de flyer hieronder.

Let op: studenten kunnen geen gebruik maken van UvA/HvA figshare.

Nadat je een eenmalige activeercode ontvangen hebt, breng je of een bezoek aan de servicedesk in een UvA-bibliotheek of op een HvA-campus om je telefoon te activeren voor twee-factor authenticatie of je volgt de online procedure hieronder.

Activeren telefoon bij een servicedesk

Men zal je vragen om een identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs) te laten zien, zodat men je identiteit kan vaststellen. Let op: de activeercode verloopt na 14 dagen.

De servicedesk kan je ook helpen als je een probleem tegenkomt bij het activeren van je telefoon.

Activeren telefoon via de online procedure

  1. Doorloop de stappen (online) die nodig zijn om je telefoon te activeren voor de tiqr app, een handleiding vind je bovenaan deze pagina.
  2. Nadat je een eenmalige activeercode ontvangen hebt, vraag je als UvA-onderzoeker hier bij de Bibliotheek het activeren aan en als HvA-onderzoeker hier bij de Servicedesk ICTS via een mail vanaf je HvA e-mailadres. NB: de code is maar 14 dagen geldig, dus wees er op tijd bij.
  3. Van de Bibliotheek of van ICTS krijg je in reactie op je verzoek een e-mail waarin je verteld wordt wat je nodig hebt voor het activeer-proces: een geldig legitimatiebewijs (paspoort of rijbewijs); je medewerkerspas; je laptop met Skype for Business geïnstalleerd en gebruiksklaar (meer informatie: UvA & HvA); je telefoon. Mogelijk vertelt de Bibliotheek of ICTS ook dat je een aantal online stappen moet doorlopen, maar dat heb je al gedaan.
  4. De  Bibliotheek of ICTS maakt een afspraak met je om in Skype for Business je telefoon te activeren.
  5. Samen met een medewerker van de Bibliotheek of ICTS ga je het activeer-proces door:
    1. Je wordt gevraagd naar de activatiecode die je hebt ontvangen toen je de online stappen doorliep;
    2. De medewerker van de Bibliotheek of ICTS zoekt die code op en stuurt een code naar je telefoon;
    3. Je wordt gevraagd naar de code die naar je telefoon gestuurd is;
    4. Je identiteit wordt vastgesteld op basis van het legitimatiebewijs dat je kunt laten zien (de medewerker van de Bibliotheek of ICTS noteert de laatste zes cijfers van het nummer van het document dat je laat zien).
  6. Je UvAnetID of je HvAID en je telefoon zijn succesvol aan elkaar gekoppeld, en je kunt inloggen in UvA/HvA figshare, je personeelsdossier en andere voorzieningen die met twee-factor authenticatie werken.
  7. Mocht je een foutmelding krijgen tijdens het inloggen, neem contact op met RDM Support.

Inloggen

Doorloop, voordat je voor de eerste maal inlogt, de stappen die nodig zijn om je telefoon aan je UvAnetID of HvAID te koppelen (zie hierboven: Nieuwe gebruikers). Om in te loggen:

  1. ga naar https://uvaauas.figshare.com/;
  2. klik op de rode Login-knop in de rechter bovenhoek van je scherm;
  3. selecteer je instelling;
  4. log in met je UvAnetID of HvAID;
  5. druk op de knop 'Stuur code';
  6. vul de code in die je via je telefoon ontvangt;
  7. druk op 'Code verifiëren';
  8. je bent ingelogd.
  9. Mocht je een foutmelding krijgen tijdens het inloggen, neem contact op met RDM Support.

Let op: studenten kunnen geen gebruik maken van UvA/HvA figshare.

Wijzigen telefoonnummer

Als je telefoonnummer verandert, verwijder je eerst je oude telefoonnummer uit de SURFconext administratie. Daarvoor ga je naar de SURFconext website. Kies je instelling, en log in met UvAnetID of HvAID. Je ziet welk telefoonnummer voor jou geregistreerd is en kunt dat verwijderen. Vervolgens doorloop je het registratieproces opnieuw voor je nieuwe telefoonnummer.

Bescherming persoonsgegevens

Inloggen gebeurt binnen SURFconext. Je telefoonnummer wordt niet gedeeld met figshare.

Duur van je toegang

Je toegang tot UvA/HvA figshare is gekoppeld aan je dienstverband: als je de UvA of HvA verlaat, eindigt je toegang 90 dagen na je uitdiensttreding (tegelijk met bijv. je toegang tot je UvA- of HvA-mailbox). Je account in UvA/HvA figshare wordt vanaf dat moment beheerd door de data steward van je faculteit of onderzoeksgroep.